Завъртаме виртуалния си глобус към Азия и четирима големи играчи, сред които и World Class Барман на годината Бани Канг, ни дават своите гледни точки за бар живота сега и споделят позитивните промени, които са направили в тази ситуация.
Овладяване на ситуацията
Барове и ресторанти из Азия са изправени пред различни рестрикции, поставени от правителствата на техните държави.
Например, „White bar“ в Сеул, Южна Корея на Кевин Чанг продължа да работи, но други по-големи барове и клубове в Южна Корея са изправени пред бизнес забрани. Антонио Лай притежава няколко бара в Хонг Конг, сред които „Quinary“, „The Envoy“, „Origin“, „Vea“ и „Angel’s Share“. Той доброволно затвори всичките си барове преди правителството да е наложило задължителни забрани през месец април.
Барът на Бани Канг „Bar Mu“ в Тайпе, Тайван продължава да работи и позволява на персонала и клиентите да се виждат почти всеки ден, но взема необходимите предпазни мерки. Барът на Ник Ву „Mood“ също базиран в Тайпе, Тайван остава отворен, като налага социално дистанциране и има видими промени в бизнеса.
От социално дистанциране до временно затваряне, различните мерки гарантират, че и персоналът, и клиентите прекарват повече време у дома, което влияе на начините на консумация. Отговорната консумация продължава да бъде приоритет и тези професионалисти и техните барове са фокусирани върху благосъстоянието на техния персонал, клиенти и бизнес.
Говорихме и с четиримата, за да открием как се справят с настоящите предизвикателства.
Новите норми
Бани
Въпреки, че продължаваме да работим, благосъстоянието, здравето и безопасността очевидно са от огромно значение. Екипът ни
носи маски и следи и записва температурата си два пъти на ден. Комуникираме с бармани от цял свят чрез Facetime. Също така отваряме и се включваме във виртуални барове, за да поддържаме връзка с колеги, клиенти и други членове на индустрията.
Антонио
Трябваше да положим усилия, за да можем сами да предоставим маски на екипа си. Общо взето се отказахме да купуваме дезинфектант за ръце, затова започнахме сами да дестилираме свой собствен с високо съдържание на алкохол, който комбинирахме с гел от алое вера и натурално масло от хвойна. Социалните медии ни помагат да поддържаме връзка с персонала в затворените ни заведения. Малките апартаменти в Хонг Конг затрудняват приготвянето на коктейли у дома, но стартирането на популярни предизвикателства ни помага да държим екипа си обвързан и ентусиазиран. Лично аз използвам това време, за да подготвям обучителни видеа, които да споделя с екипа, фокусирайки се върху бармански техники, които може да не са им напълно познати. Имаме такава идея от известно време, но все нямаше възможност да се осъществи. Сега, с всичкото това свободно време, няма извинение да не намерим време и смятам, че това е добър начин на мислене, дори да си затворен вкъщи. За голяма част от екипа ни това е шанс най-накрая да прочетат онази книги или да се запишат за онзи онлайн курс.
Ник
Имам два бизнеса и целта ми е да запазя всичките си служители. През този период фокусът ни е върху обучението на служителите, развитието на знанията и уменията им. Веднъж седмично организирам дискусии с екипа, където обсъждаме различни начини за извличане на допълнителни вкусове от продуктите (различни части, инфузия, температура и т.н.). Екипът е разделен на групи и всяка група избира различна съставка, която да проучи. После всички споделят какво са открили и как тази информация може да бъде използвана в приготвянето на напитки. Когато обменяме идеи по този начин, всички откриват как да използват определени ресурси и как да извлекат най-добрите вкусове от тези съставки.
Малки стъпки напред
Кевин
Индустрията за доставки е в разцвета си и ние ще продължим да приготвяме алкохолни напитки за доставка и в бъдеще, защото консумацията на алкохол у дома става все по-популярна. Когато обслужваме клиентите си в дома им, за нас е важно да им предоставим също толкова добро обслужване колкото и ако бяха в бара ни и, разбира се, да ги насочваме да консумират отговорно.
Ник
Хората нямат подходящо място, където да държат маските си, много гости ги слагат върху масите или в джобовете си, което не ги предпазва от микроби. Затова се свързах с местна фабрика и им поръчах калъфи за маски. Те се раздават на нашите гости и служители, за да имат безопасно място, където да държат маските си – трябва само да дезинфекцират калъфа. Всеки гост попълва формуляр с името си, история на скорошни пътувания и здравословно състояние – 80% от коктейлните барове и бистра в Тайван го правят. Също така отбелязваме къде е седял всеки гост.
Бани
Раздаваме калъфи за маски, направени от нас, на клиентите и персонала, за да ги окуражаваме винаги да носят маска. Внимателно следим всяка маса да е отделена на правилната дистанция, за да може клиентите да се чувстват в безопасност. Също така правим проучвания сред клиентите, за да знаем кои от мерките и методите ни се нуждаят от подобрения. Имаме екипни срещи с персонала всяка седмица, за да ги държим информирани и да ги уверим, че работим не като бизнес, а като семейство.
Финални мисли
Бани
Бих препоръчала на всеки да вземе необходимите мерки, за да предпази себе си, семейството и приятелите си. Поддържайте добра хигиена и дезинфекция. Не се отказвайте и бъдете единни в това предизвикателство, защото накрая всички имаме своята роли и трябва да се научим да се подкрепяме в трудни моменти.
Антонио
В тези несигурни времена единствения факт, на който можем да разчитаме, е че винаги има и утре. В момента може да не виждаме края на тунела, но това не означава, че трябва да спрем да се движим и да се подготвяме за завръщането към нормалния живот. Всеки проект – без значение дали лично за вас или свързан с бизнеса ви – може да бъде опора, която да ви държи силни и спокойни.